tisdag 21 februari 2012

Vila i frid älskade Basco

D.O.B 2008-04-13 R.I.P 2012-02-10

Vi som finns kvar kan inte förstå att du lämnat oss. Att de kan gå så fort och bli så otroligt fel kunde ingen av oss ana.
Du var vacker att titta på, rolig att träna med och gjorde alltid ditt bästa för att vara tillags. Du charmade alla i din närhet både i vardagen och under kurser. Ditt sista arbetsuppdag var att hjälpa en hundrädd katt och det gjorde du verkligen med bravur.

Vi älskar dig Basco och du är otroligt saknad.

Just nu känns det som att tårarna aldrig ska ta slut, jag vet att det blir bättre men saknaden kommer alltid att finnas. Du var mina drömmars hund och jag trodde allt att vi skulle få mycket mer tid tillsammans. När du vandrade över regnbågsbron är jag övertygad om att de andra änglarna stod där och väntade på dig Oliver, Chicko, Larky, Lucky, Filur, Mimmi, Cindy, Hector, Molgan, Kaninen, Jocer och Daco. Ni har alla en bit av mitt hjärta.

Känns fint att vi har dig begraven här hemma på gården och även om jag inte orkat besöka dig än så kommer jag göra det, ja lovar.

Mamma älskar dig Basco, min stora fina underbara hund.

44 kommentarer:

  1. Mosters fina... du finns alltid i mitt hjärta :) puss Basco

    SvaraRadera
  2. Elin, här kommer en tröstkram även om det inte hjälper så mycket.

    SvaraRadera
  3. Beklagar sorgen han var verkligen en charmknutte <3 Vi tänker på er!

    SvaraRadera
  4. Åh Basco! =( Massor med kramar!

    SvaraRadera
  5. Nejje vad hemskt =(( Beklagar sorgen!! Massor med kramar från oss! Vi tänker på er!! ♥

    SvaraRadera
  6. Kramar till dig Elin från mig (Lena) o Alexander som är hos mig just nu. <3

    SvaraRadera
  7. Så fint skrivet Elin!! Massor med kramar från Zelinda <3

    SvaraRadera
  8. Underbara Basco!
    Vila i Frid kära vän!!
    Tänker på dig och familjen Elin!!
    Många styrkekramar!

    SvaraRadera
  9. Det gör ont och veta att han inte finns kvar:-( En enorm saknad! Vi tänker på er!<3 Carro, Conny & Esther

    SvaraRadera
  10. Men, finaste Basco då :-( Har ingen aning om vad som hänt, men han lämnade er allt för tidigt iallafall :-( Uss, så sorligt :-( Tröstkram!

    SvaraRadera
  11. Jag vet hur ont det gör, tänker på er.

    SvaraRadera
  12. Jag fick en chock när jag läste ditt sms. Det måste vara så himla fruktansvärt !!! Vi tänker på dig även om det inte är till stor tröst just nu. Jättestor kram till dig Elin.

    SvaraRadera
  13. Elin, jag lider med er!
    En STOR tröstekram från oss!
    Gunilla & Torbjörn o hundarna

    SvaraRadera
  14. Finns inga ord som hjälper, det förstår jag, men du ska veta att jag tänker på dig, och tårarna rinner här också.....En stor varm kram till dig.
    Eva-Maria

    SvaraRadera
  15. Fy så fruktansvärt.... vet hur det känns.... Tiden läker inga sår men man lär sig att leva med dom. Massa med kramar till er, tänker på dig.

    SvaraRadera
  16. Vi beklagar sorgen ! vi tänker på dig basco och tack för hjälpen med våran lilla kisse, du var en otroligt fin hund !
    Styrkekramar till dig elin / nadja och dennis

    SvaraRadera
  17. USCH vad fruktansvärt tråkigt Elin !

    SvaraRadera
  18. Jag blir alldeles tårögd. Fina, fina Basco. Han var verkligen en speciell rottispojke.

    Tröstkramar

    SvaraRadera
  19. Micke, Cissi o Lucas21 februari 2012 kl. 19:39

    Hej Elin!

    Våra tankar är hos dig. Vet hur jobbigt det är. Jag kommer fortfarande ihåg när vi blev tvungna att att ta bort vår förra golden retriever. Det känns fortfarande som att det var igår, fast det nu är över 5 år sedan. Men efter sorgearbetet så tänker man bara på all glädje och alla fina minnen som man fick tillsammans.

    Hälsningar

    Micke, Cissi och Lucas

    SvaraRadera
  20. STOR KRAM...
    Även om det inte är någon tröst, så vet jag vad det är att förlora en av sina stjärnor långt innan man räknat med. Hjärtat vill brista...
    Men du kommer alltid att minnas Basco som den av dina stjärnor han var. Han kommer alltid att ha en plats på himlavalvet och följa dig i ditt hjärta. Du har lärt dig mycket av honom och han har haft ett liv fyllt av glädje och omsorg. Du kommer alltid att ha din stjärna på himlavalvet som får dig att minnas alla positiva och glädjerika stunder som ni haft tillsammans.
    BAMSE KRAMAR från oss på Andrummets

    SvaraRadera
  21. Det är fruktansvärt och gör så ont... No matter what you think I´ll always be around. To be near you, I can hear you I´m not on my own So i´m leaving home...
    Kramar från Emma & Berta

    SvaraRadera
  22. Skickar ett helt fång med tröstekramar och frågar varför just Basco!? KRAM

    SvaraRadera
  23. Hittar inte ord när ingen tröst finns. Så hemskt när våra bästa lämnar oss alltför tidigt.
    Skickar en massa tröstekramar även om det inte hjälper just nu
    KRAMAR

    SvaraRadera
  24. Nej men så sorgligt , så ung! Stor kram till dig!

    Ingela

    SvaraRadera
  25. Vad hemskt, vad hände?
    Förstår verkligen hur du mår.
    Stora fina Basco. R.I.P
    Kom ihåg allt bra med din kelgris.
    Alltid saknad aldrig glömd.

    Skickar en stooor kram till dig även om det är föga just nu.

    / Camilla

    SvaraRadera
  26. Fina fina Basco! Beklagar sorgen.. Han var en underbart fin hund! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  27. Kram Elin Tänker på Dig...Jag vet hur det känns...
    Birgitta

    SvaraRadera
  28. Beklagar sorgen.....Kämpa på även om det känns tungt och tårarna aldrig tar slut.* Skickar massor av kramar * Kram Johanna /Hazze

    SvaraRadera
  29. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  30. Så sorgligt Elin, tänker på dig /Malli

    SvaraRadera
  31. Beklagar sorgen och tänker på dig, finner inga ord!! Stor tröstekram Annette

    SvaraRadera
  32. Beklagar verkligen!! :-( Kram <3

    SvaraRadera
  33. Carin,Cosmos & Joker22 februari 2012 kl. 22:51

    Beklagar verkligen det som har hänt. Styrkekramar

    SvaraRadera
  34. Beklagar verkligen !
    Stor kram Gaby ! Ziva saknar sin kompis !

    SvaraRadera
  35. Fy vad jobbigt, tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  36. Tänker på dej Elin inget roligt Kram Eva Ringarum

    SvaraRadera
  37. Nej vad tråkigt att läsa!! tänker på dig. Många tröstekramar / Eva

    SvaraRadera
  38. Vad hemskt! Beklagar sorgen. Han var verkligen en fin hund. Så sorgligt.
    Tänker på dig!
    Kramar / Ida

    SvaraRadera
  39. Beklagar sorgen. Han gick bort alldeles för tidigt. Skicka många tröstekramar till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  40. Åh så tråkigt! Beklagar sorgen. Vet hur det känns. Tänker på dig. Kram/Annica

    SvaraRadera
  41. Hoppas du håller ihop!! Kramar

    SvaraRadera
  42. Jag beklagar sorgen Elin. Men han har det fint nu - i hundhimlen med alla de andra. Måste vara jättejobbigt, men en dag i taget. Kram

    SvaraRadera